BBC Apologizes For Falsely Claiming Israeli Soldiers Executed Civilians Inside Gaza
POLAND - 2020/02/23: In this photo illustration a BBC news logo seen displayed on a smartphone.
Omar Marques/SOPA Images/LightRocket via Getty Images

The BBC news network has issued an apology for regurgitating a false claim from the terrorist organization Hamas that the Israel Defense Forces (IDF) were executing Palestinians inside Gaza.

The BBC reported on Christmas Eve that Israel was carrying out “summary executions” of Palestinian civilians inside Gaza, Deadline reported. The report said that the news agency AFP, which said it could not verify the claims, appeared to be the source of the story.

“In overnight output [on BBC radio news bulletins] we ran a story about Hamas accusing the Israeli army of carrying out summary executions in the Gaza strip,” the BBC said in a statement. “This was a Hamas statement, but although the accusations were attributed and our story contained a response from the Israeli military saying they were unaware of the incident and that Hamas was a terrorist organisation that did not value truth, we had not made sufficient effort to seek corroborating evidence to justify reporting the Hamas claim. We apologise for this mistake.”

The Times of Israel noted that the BBC has faced intense criticism, including from the British government, for refusing to call Hamas a terrorist organization.

The BBC has been forced to apologize for reporting false claims against Israel as the country hunts down the Islamic terrorists responsible for murdering 1,200 Israelis during the unprecedented October 7 terrorist attack.

The network speculated on air that Israel was behind an explosion at a hospital inside Gaza. It was later proven that the explosion was caused by a rocket fired by terrorists with Palestinian Islamic Jihad.


The BBC also issued an apology after claiming that Israeli troops targeted Arabs and medics during their raid of Al-Shifa, a hospital inside Gaza that was used as a terrorist command center. The network, which misquoted a Reuters news article, said Israeli troops were “targeting people, including medical teams as well as Arab speakers.” What the report actually said was that the IDF had Arabic-speaking soldiers and medics that were at the scene to make sure that “supplies reach those in need.”

Got a tip worth investigating?

Your information could be the missing piece to an important story. Submit your tip today and make a difference.

Submit Tip
Download Daily Wire Plus

Don't miss anything

Download our App

Stay up-to-date on the latest
news, podcasts, and more.

Download on the app storeGet it on Google Play
The Daily Wire   >  Read   >  BBC Apologizes For Falsely Claiming Israeli Soldiers Executed Civilians Inside Gaza