New York Times Responds To Deceptive Report About Nikki Haley

Michael Brochstein/SOPA Images/LightRocket via Getty Images

The New York Times responded to a deceptive report they published after facing backlash online on Friday by admitting fault and issuing a correction to their report.

The Times' original report, "Nikki Haley’s View of New York Is Priceless. Her Curtains? $52,701," falsely portrayed the issue. As The Daily Wire reported, "the Times repeatedly portrays the curtains and the residence as 'Ms. Haley's' and puts the onus on the Trump State Department instead of Obama's, which approved, ordered and allocated funds for the curtains."

Outrage grew online after the report was published and after left-wing activists like David Hogg — who is known for spreading lies — promoted the report to damage Haley.

Hours later, The Times issued the following correction to their report:

An earlier version of this article and headline created an unfair impression about who was responsible for the purchase in question. While Nikki R. Haley is the current ambassador to the United Nations, the decision on leasing the ambassador’s residence and purchasing the curtains was made during the Obama administration, according to current and former officials. The article should not have focused on Ms. Haley, nor should a picture of her have been used. The article and headline have now been edited to reflect those concerns, and the picture has been removed.

Multiple online archives that archived the Times' original report no longer displayed the report after the Times' issued the correction to their report.

Multiple members of the media slammed the Times for their report:

RNC Spokesman Michael Ahrens added:

What's Your Reaction?